COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DEL PINELL DE BRAI SOBRE LA RECUPERACIÓ DELS SERVEIS DELS CONSULTORIS LOCALS

03/09/2020

COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DEL PINELL DE BRAI  SOBRE LA RECUPERACIÓ DELS SERVEIS DELS CONSULTORIS LOCALS

Des de l’Ajuntament del Pinell de Brai vam entendre i respectar en el seu moment la decisió del departament de Salut de la Generalitat de reorganitzar els consultoris mèdics locals mentre va durar l’estat d’alarma i el confinament obligatori. Però un cop passats els moments més crítics en què hi havia perill de col·lapse del sistema sanitari denunciem que actualment l’atenció sanitària als consultoris locals no cobreix les necessitats de la població. Així mateix, volem deixar clar que responsabilitzem d'això exclusivament el departament de Salut, alhora que eximim de tota responsabilitat els professionals sanitaris.

Denunciem que esta reorganització és una nova retallada damunt de les que ja portàvem, i la conseqüència més greu és que actualment ja no hi ha metge diàriament als consultoris locals. Com totes les retallades de serveis públics, aquesta també perjudica principalment els col·lectius més vulnerables, i entre d'altres i particularment als nostres pobles, la gent gran.

A dia d’avui, la major part de consultes i visites mèdiques es fan via telefònica, però aquest mitjà no és adequat, per insuficient, i a més a més elimina un component de qualitat com és la confiança i l'empatia entre els professionals i els usuaris.

Des de l’Ajuntament del Pinell de Brai demanem al departament de Salut:

1.- La reobertura del consultori local del municipi.

2.- La reprogramació de totes les visites.

3.- La presència d’un equip sanitari format per metge o metgessa i infermer o infermera de dilluns a divendres (tal i com era abans de la pandèmia).

4.- La garantia d’un espai d’assistència segur per als professionals que atenen i per a les persones usuàries.

5.- La inversió dels recursos necessaris per atendre de manera prioritària aquestes demandes.

Totes estes demandes se li han fet arribar a la Consellera de Salut, Hble. Sra. Alba Vergés i Bosch, mitjançant una carta que li ha dirigit l’Alcaldessa del Pinell de Brai, la Sra Eva Amposta Serres, en representació del consistori.

Al mateix temps, des de l’Ajuntament, i seguint l’exemple d'altres municipis veïns, s’impulsarà una recollida de queixes del veïnat per traslladar-les al Síndic de Greuges. La recollida s’iniciarà durant este mes de setembre i es podrà fer de forma telemàtica o presencial.

El Pinell de Brai, 03 de setembre de 2020

Adjuntem a continuació la carta que ha dirigit l'Alcaldessa, la Sra Eva Amposta Serres, a la Consellera de Salut, la Hble. Sra. Alba Vergés i Bosch: