DIFUSIÓ DEL PROGRAMA "JOVES EMPRÈN RURAL"

22/12/2021

DIFUSIÓ DEL PROGRAMA "JOVES EMPRÈN RURAL"

DIFUSIÓ DEL PROGRAMA "JOVES EMPRÈN RURAL". Es tracta d'un projecte formatiu per a joves residents en municipis rurals.

El programa es pot resumir com segueix:

Objecte: Convocatòria d’ajuts adreçada a persones joves desocupades de la demarcació per a la seva participació en una de les 5 accions formatives destinades a promoure l’autoocupació i l’emprenedoria col·lectiva i contribuir al repoblament i al manteniment de la població en els municipis rurals, en particular els de les comarques del Baix Penedès, Priorat, Terra Alta, Montsià i la Conca de Barberà.

Termini d'inscripció: del 15 al 30 de desembre a través de la Seu electrònica de la Diputació de Tarragona

Persones beneficiàries: Majors de 16 anys i menors de 30 inscrites a l’Oficina de Treball de la Generalitat com a demandant de millora d’ocupació o demandant d’ocupació no ocupades, i que estiguin empadronades en municipis de la demarcació de Tarragona amb una població inferior als 5.000 habitants, o aquells amb una població entre els 5.000 i els 10.000 habitants que hagin presentat un creixement negatiu els últims 10 anys, que consten en l'annex 1 de la convocatòria.

Accions formatives:

Acció formativa                                                                             Places                 Durada     Municipi

1 Formació en autoocupació i cultura emprenedora. Edició 1             10                         75 h       Sant Jaume del Domenys (Baix Penedès)

2 Formació en autoocupació i cultura emprenedora. Edició 2             10                         75 h       Falset (Priorat)

3 Formació en autoocupació i cultura emprenedora. Edició 3             10                         75 h Gandesa (Terra Alta)

4 Formació en elaboració de cervesa artesana i autoocupació           15                        300 h     Santa Coloma de Queralt (Conca de Barberà)

5 Formació en videoart, disseny de videojocs i autoocupació             15                        300 h La Galera (Montsià)

Import totals ajuts convocats: 30.263,00 €

Import màxim per persona: 13,45€ per persona i dia de formació efectivament assistit en concepte de despeses de desplaçament, transport, conciliació, etc. Les quantitats màximes percebudes per cadascuna de les accions formatives podrà ser de:

o Accions 1, 2 i 3: 201,75€

o Accions 4 i 5: 807,00€

*El pagament es fa en finalitzar l’acció formativa i amb una assistència mínima del 90% del total de dies de formació