Dossier informatiu sobre la proposta d'ampliació del Parc Natural dels Ports

25/05/2021

Dossier informatiu sobre la proposta d'ampliació del Parc Natural dels Ports

Des del GEPEC-EdC, que han estats els encarregats de prestar assistència tècnica a la proposta l'ampliació del Parc Natural dels Ports, han elaborat este dossier explicatiu sobre el funcionament dels espais naturals protegits, i concretament de la normativa vigent al Parc Natural dels Ports.

L'assistència que ha prestat i està prestant el GEPEC-EdC des de l'inici d'aquest procés, ha sigut sempre de forma colaborativa i desinteressada amb tots els municipis, des de l'Ajuntament del Pinell de Brai volem aprofitar l'avinentesa per agrair-los esta col·laboració.

L'Ajuntament del Pinell està treballant, juntament amb altres municipis de la Terra Alta i de la Ribera d’Ebre, per promoure una ampliació del Parc Natural dels Ports cap a les Serres de Pàndols i Cavalls.

La major part de l'ampliació proposada ja és actualment dins de l’espai natural protegit pel PEIN de Pàndols-Cavalls i la Xarxa Natura 2000, per la qual cosa ara podria entrar a formar part de l'esmentada ampliació del Parc Natural dels Ports. Això significa que continuaria gaudint d'un nivell de protecció similar al que ja té, però amb els avantatges de pertànyer a un parc natural:  inversió pública per al territori  i una marca de qualitat per als nostres productes agrícoles i turístics, tal com passa en altres territoris de Catalunya des de fa anys. Tenim molts exemples exitosos de parcs naturals, que han portat desenvolupament socioeconòmic i benestar al territori: només cal visitar el Delta de l’Ebre o els pobles del Montsant. I sense anar més lluny, Horta i Arnes, amb els Ports, que fa dècades que es beneficien del turisme i les inversions que els ha dut el Parc. Al Pinell no ens volem quedar enrere, i conjuntament amb Corbera d'Ebre, Miravet, Benissanet, Móra d'Ebre i Ascó, hem començat a treballar en aquesta línia.

Amb la voluntat de resoldre dubtes i de donar tota la informació necessària al veïnat, ens posem a la vostra disposició, en tant que propietaris de terrenys susceptibles de la futura ampliació i veins i veines del Pinell de Brai, per resoldre dubtes i fer les consultes que cregueu necessàries al respecte d'aquesta qüestió.

Aquí mateix trobareu un dossier amb informació sobre què significa pertànyer a un Parc Natural, i la normativa que regula aquest espai. El dossier també estarà disponible a les oficines municipals. En cas de tenir consultes més concretes, adreceu-vos a les oficines de l’Ajuntament.