Economia i pressupost municipal

27/10/2016

Economia i pressupost municipal

Economia

La situació econòmica de l’Ajuntament avança cada dia cap a millor, i això és gràcies a què se segueix una línia de treball que permet reduir de forma progressiva l’endeutament i seguir garantint els serveis públics. A més a més, durant l’any 2015 ja hem pogut començar a fer obres d’inversió. Això significa que fer funcionar l’Ajuntament requereix un treball constant, fer cada actuació a consciència i distribuir un seguit de prioritats per executar allò més urgent i necessari.
El deute actual de l’Ajuntament és de 267.572,18€ en préstecs bancaris i 149.976,66€ en factures pendents de pagar. Això fa un deute total de 417.548,84€. Cal tindre en compte que el deute màxim de l’Ajuntament al 2011 estava en 1.090.791,29€; per tant, s’ha pagat 62% del deute respecte al 2011. A banda cal tindre en compte que altres administracions com ara la Generalitat deuen a l’Ajuntament del Pinell 147.109,71€ en concepte de subvencions. És convenient recordar les xifres per entendre les limitacions actuals. L’economia de l’Ajuntament es veu reflectida en el pressupost anual, que és la previsió d’ingressos i despeses.

Participació ciutadana

La participació ciutadana permet apropar la ciutadania de forma activa a la tasca municipal. Des de l’Ajuntament del Pinell de Brai volem potenciar estes noves maneres de gestió. Durant este any 2016 s’obriran diversos processos participatius, de model de gestió i de pressupost. Dintre d’estos processos hi haurà una consulta sobre el model de la festa de sant Cristòfol, entre d’altres, com per exemple com distribuir la partida pressupostària d’activitats culturals.
La forma de fer les consultes combinarà les noves tecnologies amb els mètodes tradicionals; és a dir, es podrà votar per Internet i presencialment a Ca la Vila. L’Ajuntament anunciarà convenientment l’obertura dels processos participat

Pressupost

És un document, aprovat per la majoria absoluta del Ple, que conté un resum sistemàtic de les previsions de despeses i ingressos per cobrir, referides a un període determinat que en el cas de l’Ajuntament és anual.

Quan el pressupost no és aprovat, és a dir, no rep la majoria de vots del Ple, queda automàticament prorrogat el pressupost de l’any anterior.